Opis glasa:
baršunast, nježan, topli, ženstven
Jezik:
hrvatski, engleski, francuski
Dijalekti:
Starost glasa:
mladenački
Radno iskustvo:
kazalište Komedija, HRT
Glasovne vještine:
kazalište Komedija, HRT
Glasovne vještine:
pjevanje, gluma
razgovor je snimljen 18.5.2009.
Kako i zašto spiker?
Kada sam počela raditi spikerski posao, negdje krajem osamdesetih (Isuse!), moram priznati da nisam puno o njemu znala. Ljudi koji su me angažirali valjda su držali da zbog svoje glumačke, ali i glazbeničke profesije mogu obaviti povjereni im zadatak, a budući da je trebalo i otpjevati dobar dio reklama, bila sam im valjda jeftinija, haha... Poslije su uslijedile i reklame bez pjevanja, a ja sam lagano počinjala shvaćati svoju zadaću i polako počela uživati u čaroliji reklama. Doista, sada kada vratim film unazad, sjećam se da sam kao klinka strašno voljela tadašnji EPP, jer je bio veseo, dinamičan, pun glazbe... Vidiš, vidiš!
U devedesetim sam već bila „iskusna spikerica“, dok su se same reklame, sukladno našem naglom otvaranju stranom tržištu, u našoj percepciji mijenjale strahovitom brzinom, obilovale su novim tehničkim trikovima, kompjutori su uzeli maha, a ideje su bile sve luđe i i duhovitije. Moram priznati da me taj posao od samog početka beskrajno zabavljao, ali i zadovoljavao moje male profesionalne interese, jer sam radeći ih, istovremeno kultivirala svoj glas, usavršavala dikciju, razvijala maštu i osjećaj za detalj. Svidjelo mi se što sam upoznavala najrazličitije ljude, od zahtjevnih klijenata, preko ludih copywritera, pa sve do vještih tonaca; puno profesionalaca i zanimljivih likova stoji iza reklame!Radeći ovaj posao, čovjek stekne uvid u nemilosrdni svijet marketinga i njegovu moć, a nakon te spoznaje ništa oko tebe više nije isto.

U devedesetim sam već bila „iskusna spikerica“, dok su se same reklame, sukladno našem naglom otvaranju stranom tržištu, u našoj percepciji mijenjale strahovitom brzinom, obilovale su novim tehničkim trikovima, kompjutori su uzeli maha, a ideje su bile sve luđe i i duhovitije. Moram priznati da me taj posao od samog početka beskrajno zabavljao, ali i zadovoljavao moje male profesionalne interese, jer sam radeći ih, istovremeno kultivirala svoj glas, usavršavala dikciju, razvijala maštu i osjećaj za detalj. Svidjelo mi se što sam upoznavala najrazličitije ljude, od zahtjevnih klijenata, preko ludih copywritera, pa sve do vještih tonaca; puno profesionalaca i zanimljivih likova stoji iza reklame!Radeći ovaj posao, čovjek stekne uvid u nemilosrdni svijet marketinga i njegovu moć, a nakon te spoznaje ništa oko tebe više nije isto.
„Iz paštete“

Spasimo naš jezik
Osobno, jako poštujem hrvatski jezik, on mi je kao glumici osnovna alatka, volim ga i branim u današnjim trenucima krize kada se po njemu gazi, svaštari, bogohuli i oskvrnjuje, a sve zbog neznanja, nebrige i sveopće ignorancije. Još se vodi rat jezičarskih klanova, vlada kaos ponuđenih referentnih gramatika i pravopisa, hrvatski se pokušava što više distancirati od nekadašnjeg hrvatsko-srpskog i u tom pokušaju često stradava i, po mom skromnom mišljenju, više gubi negoli dobiva. (Evo samo jedan mali primjer: šamar je riječ koja se redovito od strane lektora zamijejnuje riječju pljuska, no kvalitativno to nisu sinonimi. Šamar drugačije zvoni, drugačije boli i ima drugu težinu od pljuske.

Sama svoj kritičar

Ako se prepoznajete...
Što je potrebno da se postane spiker? Uz one klasične uvjete - radiofoničan glas i dobra dikcija, inteligencija i obrazovanje nisu na odmet. Uz to, sluh, snalažljivost, prilagodljivost, mašta, osobnost i pouzdanost. To su, po mom iskustvu, elementi koji spikeru daju prednost i omogućuju mu trajanje u poslu. Spikiranje, kao i sve na ovome svijetu podliježe mijeni. Stoga i ja osluškujem nove trendove, pratim nove glasove, primijećujem nove fore – učenju nikad kraja! Iako imam prepoznatljiv stil, trudim se proširiti svoje mogućnosti upijajući rad kolega, kako domaćih tako i stranih.
Prekrasne šarene reklame
Uživam otići na „Noć gutača reklama“ i iz godine u godinu pratiti kako se reklame mijenjaju, kako prate duh vremena ili ga anticipiraju. Divim se autorima reklama koji konstantno pomiču granice i utječu na suvremenu umjetnost, film, vizualnu umjetnost, glazbu, kako mijenjaju i naš mali konzumentski svijet, a s njim i nas, htjeli mi to ili ne. Stoga osjećam zadovoljstvo što, makar u svom malom segmentu, pripadam toj divnoj čaroliji – svijetu reklama.
Komentirajte